Ahogy változik a világ, úgy alakul át a munkaerőpiac is, vele együtt pedig az a folyamat, amit egyszerűen csak toborzásnak hívunk. Pedig ez ma már sokkal több egy jól megfogalmazott hirdetésnél vagy egy telefonos interjúnál. A modern toborzás ugyanis nem állásbetöltés – hanem értékteremtés. Olyan stratégiai tevékenység, ami közvetlenül befolyásolja, hogy egy vállalat képes-e növekedni, megújulni és hosszú távon is versenyképes maradni.
Ma már nem elég pusztán keresni, meg is kell tudni szólítani az embereket. A passzív jelöltek, akik jelenleg épp nem keresnek munkát, de nyitottak egy jobb lehetőségre, sokkal értékesebb célcsoporttá váltak. Őket viszont nem lehet elérni sablonos szövegekkel vagy tömeges üzenetküldéssel. A toborzás ott kezdődik, ahol valódi figyelmet szentelünk a másik ember motivációinak, céljainak, és annak, hogy hogyan illeszkedik a vállalat világába.
A vállalat hírneve, hitelessége és értékrendje ma már sokkal inkább döntő tényező, mint maga a pozíció. Az emberek olyan helyre vágynak, ahol számítanak, ahol fejlődhetnek, és ahol valódi közösség tagjai lehetnek. Ha a toborzás során ez nem derül ki, ha nem érződik őszintének és emberközelinek a kommunikáció, a legjobb jelöltek egyszerűen továbbállnak – még akkor is, ha szakmailag tökéletesen illenének a csapatba.





